Rafał Piszczatowski
15.04.2024
Czas czytania: 06:00

Clever Analytics – zwiększ ilość zbieranych danych.

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak zmaksymalizować prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w biznesie online? Kluczem do podejmowania trafnych decyzji jest zebranie jak największej ilości jakościowych i reprezentatywnych danych pod analizę. Niestety na drodze ku holistycznemu podejściu w zakresie analityki internetowej stoją wszelkiego rodzaju wtyczki typu ad-block, które blokują możliwość kolekcjonowania informacji o użytkowniku, a tym samym zniekształcają obraz zachowań i preferencji grupy docelowej.

Clever Analytics

Innowacyjne rozwiązanie, Clever Analytics, pozwala odtajnić i odzyskać ukryte informacje właśnie przez ad-block’ery oraz z przeglądarek o wysokim poziomie prywatności (takich jak Firefox i Brave), które z reguły przez GA4 są pomijane. Nie tylko umożliwia zintegrowanie nowo przechwyconych danych bezpośrednio z tym narzędziem analitycznym usprawniającym tym samym jego precyzję, ale również rozszerza możliwości odblokowywania, tak aby uruchomić kluczowe z punktu widzenia analityki internetowej skrypty (Facebook i LinkedIn Pixels). Dzięki tym zabiegom możesz zwiększyć ilość gromadzonych danych nt. interakcji użytkownika nawet o kilkadziesiąt procent, co udowadnia niżej opisany business case.

"Who Called Me News" to renomowany brytyjski portal informacyjny poświęcony m.in. demaskowaniu oszustw telefonicznych, dla którego zostało zlecone wykonanie analiz z wykorzystaniem usługi Clever Analytics. Głównym celem zadania było uzupełnienie bazy danych o informacje blokowane, a więc niedostępne dla GA4 i zintegrowanie ich z już odłożonymi w narzędziu analitycznym.

Dzięki innowacyjnej usłudze firma zaobserwowała wysoką wartość wskaźnika odzyskiwania danych sięgającą 24,40%, a wszystko to przy płynnym ich zintegrowaniu z GA4. Ulepszenie okazało się niezwykle istotnym w odkrywaniu wcześniej niedostępnych informacji o ruchu użytkowników game changer'em.

Proces instalacji rozwiązania był prosty i intuicyjny - rozszerzony kod śledzenia Google Analytics został bezproblemowo zintegrowany z sekcją główną witryny klienta, umożliwiając kompleksowe śledzenie interakcji użytkowników. Dodatkowo dodany został pojedynczy rekord DNS CNAME dla dedykowanej subdomeny używanej wyłącznie do zbierania danych o ruchu. Uruchomienie Clever Analytics nastąpiło tego samego dnia, dzięki czemu firma niemalże natychmiast uzyskała wgląd w zachowania użytkowników.

Każdy dodatkowy punkt procentowy wskaźnika odzyskiwania danych przekłada się na cenne informacje, które pozwalają podejmować lepsze decyzje, ulepszać strategie marketingowe i poprawiać doświadczenia użytkowników, a finalnie generować wyższe wyniki w firmie. Usługa Clever Analytics zapewnia większą transparentność danych i generuje pełny, spójny obraz zachowań każdej grupy użytkowników, dlatego też jest rozwiązaniem rekomendowanym dla każdego rodzaju biznesu.

Powiązane artykuły