Czy zastanawiałeś się kiedyś jak zmaksymalizować prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w biznesie online? Kluczem do podejmowania trafnych decyzji jest zebranie jak największej ilości jakościowych i reprezentatywnych danych pod analizę. Niestety na drodze ku holistycznemu podejściu w zakresie analityki internetowej stoją wszelkiego rodzaju wtyczki typu ad-block, które blokują możliwość kolekcjonowania informacji o użytkowniku, a tym samym zniekształcają obraz zachowań i preferencji grupy docelowej.
Clever Analytics – zwiększ ilość zbieranych danych.
Clever Analytics
Innowacyjne rozwiązanie, Clever Analytics, pozwala odtajnić i odzyskać ukryte informacje właśnie przez ad-block’ery oraz z przeglądarek o wysokim poziomie prywatności (takich jak Firefox i Brave), które z reguły przez GA4 są pomijane. Nie tylko umożliwia zintegrowanie nowo przechwyconych danych bezpośrednio z tym narzędziem analitycznym usprawniającym tym samym jego precyzję, ale również rozszerza możliwości odblokowywania, tak aby uruchomić kluczowe z punktu widzenia analityki internetowej skrypty (Facebook i LinkedIn Pixels). Dzięki tym zabiegom możesz zwiększyć ilość gromadzonych danych nt. interakcji użytkownika nawet o kilkadziesiąt procent, co udowadnia niżej opisany business case.
“Who Called Me News” study case
"Who Called Me News" to renomowany brytyjski portal informacyjny poświęcony m.in. demaskowaniu oszustw telefonicznych, dla którego zostało zlecone wykonanie analiz z wykorzystaniem usługi Clever Analytics. Głównym celem zadania było uzupełnienie bazy danych o informacje blokowane, a więc niedostępne dla GA4 i zintegrowanie ich z już odłożonymi w narzędziu analitycznym.
Rezultaty
Dzięki innowacyjnej usłudze firma zaobserwowała wysoką wartość wskaźnika odzyskiwania danych sięgającą 24,40%, a wszystko to przy płynnym ich zintegrowaniu z GA4. Ulepszenie okazało się niezwykle istotnym w odkrywaniu wcześniej niedostępnych informacji o ruchu użytkowników game changer'em.
Instalacja
Proces instalacji rozwiązania był prosty i intuicyjny - rozszerzony kod śledzenia Google Analytics został bezproblemowo zintegrowany z sekcją główną witryny klienta, umożliwiając kompleksowe śledzenie interakcji użytkowników. Dodatkowo dodany został pojedynczy rekord DNS CNAME dla dedykowanej subdomeny używanej wyłącznie do zbierania danych o ruchu. Uruchomienie Clever Analytics nastąpiło tego samego dnia, dzięki czemu firma niemalże natychmiast uzyskała wgląd w zachowania użytkowników.
Podsumowanie
Każdy dodatkowy punkt procentowy wskaźnika odzyskiwania danych przekłada się na cenne informacje, które pozwalają podejmować lepsze decyzje, ulepszać strategie marketingowe i poprawiać doświadczenia użytkowników, a finalnie generować wyższe wyniki w firmie. Usługa Clever Analytics zapewnia większą transparentność danych i generuje pełny, spójny obraz zachowań każdej grupy użytkowników, dlatego też jest rozwiązaniem rekomendowanym dla każdego rodzaju biznesu.