Data Layer, czyli warstwa danych jest obiektem JavaScript (zapisanym w tablicy), który służy do przekazywania informacji ze strony w ujednolicony sposób.
Consent Mode Google to rozwiązanie, które umożliwia uruchomienie skryptów GA4 i Ads nawet w przypadku braku zgód na zbieranie informacji. W powyższym przypadku pliki cookie nie są zapisywane, ale następuje wysyłka pingów do Google Analytics.
Z tego poradnika dowiesz jak od początku do końca skonfigurować śledzenie po stronie serwera z wykorzystanie GTM typu server-side.
Wszystko co potrzebujesz wiedzieć o Consent Mode v2 i całościowym podejściu do zarządzania ciasteczkami zebrane w jednym miejscu w formie prostego przewodnika.
W Czerwcu w GA4 nie wydarzyło się za wiele godnego szerszego komentarza. Roadmapa GA4 staje się coraz bardziej rozczarowująca. Mimo to zapraszam na podsumowanie kluczowych updatów.
W maju nie było żadnej aktualizacji w samym narzędziu Google Analytics 4, natomiast mamy ciekawą aktualizacje w sposobie zbierania danych - nowe sposoby konfiguracji Google Tag Gateway, znane wcześniej jako first party mode. Oprócz tego nowy UI/UX w Looker studio, który jest naprawdę zmianą na plus.
Kwiecień to kolejny miesiąc z raczej kosmetycznymi zmianami w Google Analytics 4 i GTM, a same nowe funkcje należą w większości do gatunku tych, których większość z nas praktycznie nigdy nie użyje. Mimo to jest jeden rodzynek - nowe opcje filtrowania na poziomie produktu to coś na co każdy zapewne czekał i ciężko zrozumieć filozofię inzynierów Google, którzy tak prostą i fundamentalną funkcję dodają dopiero teraz.
Piwik PRO to zaawansowana platforma analityczna. Piwik PRO wywodzi się z otwarto źródłowego projektu Piwik (obecnie Matomo), który powstał w 2007 roku jako alternatywa dla Google Analytics. Piwik PRO i Matomo (dawniej Piwik) to dwa narzędzia, które mają wspólne korzenie, ale różnią się pod wieloma względami, zwłaszcza w kontekście funkcjonalności, przeznaczenia i wsparcia dla użytkowników.
Co miesięczne podsumowanie nowości ze świata analityki internetowej. W marcu przede wszystkim warto zwrócić uwagę na funkcjonalność adnotacji w GA4 oraz na zapowiedź automatycznego wczytywania Tagu Google przez GTM.
Luty to kolejny miesiąc z rzędu kiedy nie było zbyt wielu aktualizacji. Oczywiście wszystko co się wydarzyło jak zwykle podsumowaliśmy w artykule.
Jednym z istotnych elementów optymalizacji kampanii jest wdrożenie rozszerzonych konwersji w Google Ads, które umożliwiają przesyłanie dodatkowych danych użytkowników, takich jak adresy e-mail czy numery telefonów, w celu poprawy dokładności śledzenia konwersji.
W styczniu nie było zbyt wielu aktualizacji w portfolio narzędzi analitycznych od Google. Mimo to podsumowaliśmy najważniejsze z nich, a na wyróżnienie zasługuje mocno spóźniona funkcjonalność kopiowania konfiguracji eksploracji pomiędzy usługami. Więcej jak zwykle w artykule.
Integracja subdomeny do serwera tagowania to kolejny krok przenoszący server-side tagging na wyższy poziom zyskując dodatkowe korzyści, w postaci kontekstu first party co oznacza bezpieczniejsze, a przede wszystkim trwalsze ciasteczka. W konsekwencji nasze dane będą dokładniejsze, a nasze reklamy precyzyjniej będą targetować użytkowników co powinno przełożyć się na oszczędności w panelach reklamowych. Z artukułu dowiesz się krok po kroku jak to zrobić
Google udostępnia AI Gemini w Looker. Obecnie funkcja wykorzystania AI będzie dostepna tylko dla posiadaczy Looker Studio PRO. Jest to jednak ciekawy kierunek bezpośredniego wykorzystania AI w narzędziu bez konieczności korzystania z zewnętrznych rozwiązań. Gemini będzie mógł ułatwić proces tworzenia pól obliczeniowych, sugerując formuły na podstawie podanych opisów.
Jeżeli zastanawiasz się czemu Twoja strona ma niską konwersję, a pozycja w wynikach SEO jest zawsze za konkurencją to najwyższy moment, żeby zweryfikować i porównać Core Web Vitals, czyli główne wskaźniki wydajnościowe stron internetowych. Dzięki Chrom UX Report możemy porównać jak wszystkie wskaźniki wypadają u nas i u konkurencji a z artykułu dowiesz się jak wykonać raport w mniej niż 15 min.
W listopadzie nie wydarzyło się aż tak dużo w świecie analityki internetowej, natomiast jest kilka funkcji wartych wspomnienia, m.in: customer match w Google Analytics, czyli maksymalizowanie list odbiorców lub udostępnianie widoków filtrów dla użytkowników przeglądających raporty Looker Studio
Google Analytics 4 ma obecnie błędne przypisywanie ruchu i konwersji pochodzących z Display & Video 360 (DV360) oraz Campaign Manager 360 (CM360) przy korzystaniu z funkcji automatycznego tagowania linków (auto-tagging).
Podsumowanie aktualizacji ze świata analityki internetowej, które wydarzyły się w październiku, m.in. benchmarking w GA4, zapisywanie i udostępnianie segmentów oraz nowy raport w czasie rzeczywistym.
Czy da się poprawnie wyraportować źródła ruchu w BQ? Czy metryka sesji w GA4 jest jakkolwiek wiarygodna? Skąd tyle (not set) w moich danych? Na wszystkie te pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.
W kontekście Meta Ads żeby stawić czoła wyzwaniom związanym z ograniczeniami śledzenia po stronie klienta z pomocą przychodzi nam Meta Conversion API. Z artykułu dowiesz się czym jest, jak działa oraz dlaczego warto je wdrożyć, a także obalisz kilka mitów na jego temat.
Black Week i okres przedświąteczny to kluczowy moment dla firm, które chcą maksymalizować swoje wyniki sprzedażowe. Odpowiednie przygotowanie kampanii Google Ads może znacząco wpłynąć na sukces w tym intensywnym czasie. Dlatego przygotowaliśmy kompleksową checklistę, która krok po kroku pomoże Ci zoptymalizować konto Google Ads, by w pełni wykorzystać potencjał wyprzedaży.
W świecie dynamicznie zmieniających się trendów i rosnącej konkurencji, regularne przeprowadzanie audytu konta Google Ads staje się nie tylko zaleceniem, ale wręcz koniecznością dla każdej firmy inwestującej w reklamę online. Ten artykuł to kompendium wiedzy jak podejść do tego tematu w pełni profesjonalnie.
Z tego artykułu dowiesz się jakie ciekawe releasy wydarzyły się w ciągu wakacji w świecie analityki internetowej, m. in. źródła ruchu w końcu dostepne w BQ, usprawnienia raportów GA4 oraz konektor Excel do Looker Studio
Jeżeli używasz lub zastanawiasz się nad użyciem technologi server - side z wykorzystaniem Google Cloud Run to dzięki temu artykułowi unikniesz kilku początkowych pułapek, które czyhają na nas przy konfiguracji.
UTM, czyli Urchin Tracking Module to parametry, które dodajemy do linku, aby określić skuteczność naszych działań ze źródeł zewnętrznych kierujących na naszą stronę. Dzięki nim Google Analytics wie skąd przyszedł użytkownik. Przy odpowiedniej implementacji narzędzia Google Analytics będziemy mogli także powiedzieć o jakości tego ruchu.
Audyt Google Analytics 4 (GA4) to kluczowy proces, umożliwiający organizacjom efektywne wykorzystanie narzędzia i bycia pewnym swoich danych. Dzięki starannie przeprowadzonemu audytowi, możemy z pełnym zaufaniem korzystać z tych danych w naszej organizacji, co pozwoli nam na ich skuteczne przekucie na zwiększenie wpływów.
Z tego artykułu dowiesz się jak samodzielnie zarchiwizować swoje dane Universal Analytics nie posiadając licencji 360.
Clever Analytics pozwala odtajnić i odzyskać ukryte informacje właśnie przez ad-block’ery oraz z przeglądarek o wysokim poziomie prywatności (takich jak Firefox i Brave), które z reguły przez GA4 są pomijane.
Z artykułu dowiesz się jak wykorzystanie tagowania po stronie serwera wpływa na dane Google Analytics 4 w porównaniu z tradycyjny tagowaniem po stronie klienta<br />
Jak dowiedzieć się, które działania na stronie faktycznie działają? Z tego artykułu dowiesz się jak powinieneś podejść do tematu - całościowo od implementacji do analizy danych.
Przyjrzymy się bliżej roli cookie banera jako narzędzia służącego do informowania użytkowników o polityce plików cookieoraz omówimy jego pożądany wygląd w aspekcie prawnym. Sprawdzimy się jak poszczególne wersje baneru wpływają na poziom wyrażanych zgód na banerach.
W tym artykule zajmiemy się kwestią wykorzystania danych GCM w Big Query. Z artykułu dowiesz się jakie dane dla sesji z odrzuconą zgodą analytics_storage są dostępne w BQ i jak możemy podejść do korzystania z nich
Google Signals pozwala na połączenie kilku różnych ciasteczek w jednego użytkownika (np. gdy jedna osoba używa kilku różnych urządzeń lub przeglądarek). Wykorzystuje do tego nasze logowania w systemach Google i partnerów Google. Potrzebna jest do tego zgoda użytkownika, którą możemy wyrazić lub odrzucić między innymi przy zakładaniu konta Google.
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Wrzesień 2023
Dzięki temu artykułowi dowiesz się czym jest tag google, czy jest Ci potrzebny, do czego możesz go wykorzystać oraz jak samodzielnie go skonfigurować
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Lipiec 2023
Artykuł przedstawia implementację głównych tagów przy pomocy Google Tag Managera pod wdrożenie enhanced ecommerce na Google Analytics 4. Wpis ten jest szczególnie pomocny dla osób posiadających swoje sklepy na WordPress.
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Maj 2023
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Kwiecień 2023
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Marzec 2023
Google Analytics 4 została uruchomiana w 2020 roku. Wstępnie nosiła nazwę „App+Web”, a finalnie otrzymała przydomek GA4. Najważniejszym założeniem i różnicą między jego poprzednikiem jest jednakowa struktura danych dla stron WWW i aplikacji mobilnych.
Przetestowałem wtyczkę, która tworzy automatyczny DataLayer pod wdrożenie Enhanced Ecommerce w Google Analytics. W przypadku, gdy masz zaimplementowane wybijanie warstw danych (Data Layer) na swoim sklepie możesz pominąć pierwsze akapity i przejść do części związanej z wdrożeniem tagów w Google Tag Managerze.
Instalacja Google Analytics na stronie internetowej brzmi strasznie dla osób, które nigdy tego nie robiły, ale jest to stosunkowo prosta i szybka czynność, szczególnie dla posiadaczy stron postawionych na CMS WordPress, gdzie dostępne wtyczki czynią instalacje Google Analytics banalnie prostą.