Analityczne newsy – Marzec 2023
Do tej pory w GA4 dostępne było tylko domyślne grupowanie kanałów. Pomimo tego, że było ono znacznie dokładniejsze niż w przypadku Universal Analytics to brak elastyczności chociażby w nazewnictwie mógł być problematyczny. Na szczęście to już przeszłość. Od teraz możemy tworzyć własne niestandardowe grupowanie kanałów. Żeby stworzyć niestandardowe grupowanie kanałów musimy wejść w Administracja → Usługa → Ustawienia Danych → Grupowanie Kanałów
Mamy możliwość stworzenie grupowania kanałów całkowicie od zera lub możemy wykorzystać domyślne grupowanie kanałów jako bazę startową.
Dzięki nowej funkcji mamy możliwość ustawienia taksonomii dla kanałów zgodnie ze specyfiką naszej firmy, możemy dopasować kryteria dokładniej dla każdego z kanałów lub jeżeli jest potrzeba wyróżnić jakiś nieoczywiste źródło w formie kanału.
Lista wszystkich akcji jakie możemy wykonać to:
- Utworzenie nowej grupy kanałów
- Edycja isniejącej grupy kanałów
- Usunięcie istniejącej grupy kanałów
- Edycja kanału w grupie
- Dodanie nowego kanału do grupy
- Usunięcie kanału z grupy
- Zmiana kolejności kanałów w grupie
Stworzone grupy kanałów są dostępne w raportach niestandardowych oraz w eksploracji, a co najważniejsze działają na nowe oraz historyczne dane.
Dokładna instrukcja konfiguracji dostępna jest na razie w języku angielskim pod tym linkiem: https://support.google.com/analytics/answer/13051316?hl=pl
GA4 | Wymiary niestandardowe o zakresie produktu
Coś czego od dawna brakowało w GA4 w końcu jest dostępne. Pomimo tego, że w standardzie enhanced ecommerce mamy dużo więcej standardowych parametrów, w tym aż 5 poziomów kategorii, które mogliśmy dowolnie wykorzystywać, dla niektórych branż nie było to wystarczające. Od teraz możemy tworzyć wymiary niestandardowe na poziomie produktu, które będą dostępne dla nas do użycia w raportach standardowych oraz w eksploracji. Dla standardowych usług możemy zarejestrować do 10 tego typu parametrów, a dla usług 360 aż 25. Konfigurujemy je z tego samego poziomu co pozostałe parametry niestandardowe, z tym, że musimy wybrać odpowiedni zakres – oczywiście jak to w przypadku GA4 polskie nazewnictwo trochę kuleje.

GTM | Tagi Floodlight w GTM server-side wspierają opcje wykorzystywania danych o użytkownikach
Jeżeli korzystacie z tagowanie po stronie serwera w tagach Floodlight możecie skorzystać z opcji uwzględnienia przekazywania danych o użytkownikach. Jest to ta sama funkcjonalność, która była dostępna już przy tagowaniu po stronie klienta. Wystarczy zaznaczyć tylko checkbox i powinniśmy móc zliczać konwersje rozszerzone w panelu Google Ads.

Looker Studio | Nowe pola w konektorze Google Analytics 4
Nowe pola, które dostępne są w konektorze Google Analytics 4:
- Produkty dodane do koszyka
- Produkty w koszyku podczas checkout’u
- Produkty kliknięte na liście
- Produkty kliknięte w promocji (banerze)
- Wyświetlone produkty
- Wyświetlone produkty na liście
- Wyświetlone produkty w promocji (banerze)
Dzięki temu usprawnieniu w łatwy sposób stworzymy raport przedstawiający performance produktu.
