Wdrożenie Cookie Consent Management Platform. Cookie Baner na stronie.

Zarządzanie ciasteczkami - Cookie Consent Management Platform

Zarządzanie ciasteczkami

Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody, jest nowym formatem, za pośrednictwem którego użytkownicy stron internetowych są informowani o korzystaniu z plików cookies. Przy pierwszej wizycie w witrynie posiadającej cookies, użytkownik widzi pop-up, na którym ma możliwość zaznaczenia tych ciasteczek, na których zapisywanie się zgadza. 

Różne rodzaje ciastek

Niektóre z cookies są niezbędne do przeglądania strony, inne stanowią np. zgody marketingowe, na których zbieranie użytkownik nie musi pozwalać. Narzędzia zarządzania ciasteczkami pozwalają użytkownikom na dokonywanie wyboru, które ciasteczka mogą być zapisywane, a które nie. W zależności od dokonanego wyboru możemy odpowiednio zarządzić zbieraniem ciastek i wysłać je w zależności od podjętej decyzji.

cookie management

Korzyści posiadania Consent Management Platform (CMP)?

Zgodność twojej strony z przepisami GDPR (RODO), ePrivacy i najnowszymi orzeczeniami TSUE.

Pewność, że tagi oraz narzędzia marketingowe na Twojej stronie działają w sposób optymalny nienarażający Cię na konsekwencje prawne

Uniknięcie zablokowania twojego konta Google Ads i zapewnienie ciągłości działań performance marketing

Dlaczego firmy wdrażają consent management platform?

Aspekt Prawny Cookies

Zgodnie w przepisami rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które zostały potwierdzone wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz wytycznymi Europejskiej Rady Ochrony Danych, strony www działające na terenie UE lub należące do podmiotów zarejestrowanych w UE mają obowiązek uzyskać uprzednią zgodę użytkownika na przetwarzanie danych z wykorzystaniem plików cookie lub innych podobnych technologii. Brak uzyskania takowej zgody grozi karą finansową nałożoną na Twoją firmę.

Możliwe kary za brak odpowiedniego zarządzania ciasteczkami

Brak odpowiedniego zarządzania ciasteczkami na stronie i niepoprawne przetwarzanie danych osobowych mogą skutkować pieniężnymi karami do 4% rocznego globalnego przychodu firmy. Nie tylko kary finansowe są zagrożeniem dla niepoprawnych wdrożeń zarządzania ciasteczkami lub ich całkowitym brakiem na stronie. Google również walczy o przestrzeganie prawa i podchodzi od pewnego czasu rygorystycznie do polityki prywatności. Z tego powodu może przeskanować daną stronę i w przypadku prowadzonych reklam dla tej strony zagrozić wyłączeniem reklamy z poziomu np. konta Google Ads. 

Oferta wdrożenia Consent Management

1. Pomoc w wyborze odpowiedniego narzędzia cookie management

Specjaliści z Bettersteps pomogą Ci wybrać najlepsze narzędzie cookie managment dla Twojego biznesu. Przy wyborze bierzemy pod uwagę wielkość oraz specyfikę Twojej firmy. Dostosujemy narzędzie, które będzie dla Ciebie najkorzystniejsze cenowo oraz funkcjonalnie. 

Oferowane przez nas narzędzia zostały wyselekcjonowane w taki sposób aby spełniać najważniejsze funkcje: automatyczne oraz ręczne skanowanie, pobieranie oraz eksport raportów, moduł zmiany decyzji wyrażonej zgody, instalacje za pomocą kodu JavaScript, zgodność z IAB TCF 2.0 oraz integracja z Google Consent Mode.

2. Konfiguracja narzędzia oraz banera cookie management

Skonfigurujemy za Ciebie całe narzędzie oraz baner cookie zgodnie z Twoimi wymaganiami. Pomożemy Ci przypisać kategorie ciastek, jeżeli nie zostaną rozpoznane automatycznie, a jeżeli będzie to potrzebne ustalimy własne kategorie. Skonsultujemy wszystko z Twoim działem prawnym, a w razie potrzeby oferujemy wsparcie własnego prawnika.

Treść bannera oraz jego wygląd w ramach możliwości dopasujemy do wyglądu i kontentu Twojej strony.

3. Wdrożenie cookie banera

Nasz zespół wesprze Twój dział IT we wdrożeniu cookie banera w kodzie strony i wykona niezbędne testy, a jeżeli to konieczne wykonamy implementacje z poziomu GTM bez angażowania zasobów developerskich. 

Jeżeli jest to potrzebne, możemy Cię wesprzeć w zakresie stworzenia strony polityki prywatności z wykorzystaniem naszego prawnika.

4. Zarządzenie wszystkimi tagami z Twojego GTM zgodnie z cookie consent

Oprócz wdrożenie consent mode na Twoją stronę ważne jest również zarządzenie wszystkimi tagami znajdującymi się w Twoim kontenerze Google Tag Manager w taki sposób, żeby ich uruchomienie było zgodne z tym na co użytkownik wyrazi zgodę.

Przeprowadzimy audyt wszystkich tagów, w tym Google Analytics, Adobe, AdWords, czy Facebook,  i zmodyfikujemy reguły w taki sposób aby były uruchamiane wtedy kiedy zgoda jest wyrażona lub nie potrzebna, np w niektórych regionach geograficznych.



+48 796 393 332

kontakt@bettersteps.pl

Zostaw kontakt i odbierz darmowe porównanie Cookie Management Platform

Odbierz darmowe porównanie narzędzi do zarządzania ciasteczkami na stronie. Na wskazany adres wyślemy PDF z analizą.