Wdrożenie Cookie Consent Management Platform. Cookie Baner na stronie.

Zarządzanie ciasteczkami - Cookie Consent Management Platform

Zarządzanie ciasteczkami

Consent Mode jest to format, według którego użytkownicy stron internetowych w pierwszej kolejności są informowani o wykorzystywaniu plików cookie za pomocą specjalnego bannera, a następnie mają możliwość wyrażenie lub odrzucenia zgody na ich używanie.

Różne rodzaje ciastek

Tryb Zgody zakłada, że wszelkiego rodzaju skrypty 3rd party, które tworzą ciasteczka po stronie klienta, powinny być uruchamiane tylko w przypadku uzyskanej odpowiedniej zgody.
W przypadku witryn internetowych, tryb zgody może obejmować różne aspekty, takie jak zbieranie danych analitycznych, ustawianie plików cookie, personalizacja treści czy śledzenie działań użytkowników w celach reklamowych.

Consent Mode Google v2

Google Consent Mode jest to specjalna wersja trybu uzyskiwania informacji o stanie zgody użytkownika, która przekazuje ją do Google Tag Managera w określony sposób. GCM wpływa na działanie tagów Google, umożliwiając ich działanie w ograniczony sposób nawet bez udzielonej zgody. Pozwala to na uzyskanie dokładniejszych danych ilościowych w Google Analytics lub zliczanie konwersji w Google Ads
cookie management

Korzyści posiadania Consent Management Platform (CMP) i wdrożenia Consent Mode Google v2

Zgodność twojej strony z przepisami GDPR (RODO), ePrivacy i najnowszymi orzeczeniami TSUE.

Pewność, że tagi oraz narzędzia marketingowe na Twojej stronie działają w sposób zgodny z preferencjami Twoich użytkowników.

Uniknięcie zablokowania twojego konta Google Ads i zapewnienie ciągłości działań performance marketing

Modelowane dane i zbierane informacje do narzędzi Google w przypadku braku zgody na ciasteczka analityczne i marketingowe.

Generyczne rozwiązanie współdziające z wieloma dostawcami narzędzi cookie management. Skonfigurowane reguły będą dopasowane pod przyszłe potrzeby.

Dlaczego firmy wdrażają Consent Mode Google v2?

Aspekt Prawny Cookies

Zgodnie w przepisami rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które zostały potwierdzone wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz wytycznymi Europejskiej Rady Ochrony Danych, strony www działające na terenie UE lub należące do podmiotów zarejestrowanych w UE mają obowiązek uzyskać uprzednią zgodę użytkownika na przetwarzanie danych z wykorzystaniem plików cookie lub innych podobnych technologii. Brak uzyskania takowej zgody grozi karą finansową nałożoną na Twoją firmę.

Możliwe kary za brak odpowiedniego zarządzania ciasteczkami

Brak odpowiedniego zarządzania ciasteczkami na stronie i niepoprawne przetwarzanie danych osobowych mogą skutkować pieniężnymi karami do 4% rocznego globalnego przychodu firmy. Nie tylko kary finansowe są zagrożeniem dla niepoprawnych wdrożeń zarządzania ciasteczkami lub ich całkowitym brakiem na stronie. Google również walczy o przestrzeganie prawa i podchodzi od pewnego czasu rygorystycznie do polityki prywatności. Z tego powodu może przeskanować daną stronę i w przypadku prowadzonych reklam dla tej strony zagrozić wyłączeniem reklamy z poziomu np. konta Google Ads. 

Modelowane dane w przypadku braku zgody na ciastko analityczne i marketingowe

Brak zgody analitycznej i marketingowej nie oznacza, że zdarzenia użytkownika, który nie wyraził zgody na ciastka, nie mogą być wysłane do Google Analytics 4 lub Google Ads. Dzięki zastosowaniu metody Google Consent mode v2 mamy możliwość wysyłki hitów do narzędzi, gdzie dane są modelowane. Dzięki tej metodzie mamy szanse na zbieranie faktycznej liczby sesji, zdarzeń i liczby użytkowników i nie stracimy danych w przypadku braku zgody na odbieranie ciastka. 

Spełnienie nowych wymogów Google

Od 2024 roku Google wymaga odpowiedniej struktury pod wyrażone lub odrzucone ciastka z kategorii analitycznej i marketingowej. Brak ich wdrożenia może skutkować zablokowaniem list remarketingowych oraz niemożliwość korzystania z konwersji na kontach Google Ads.

Oferta wdrożenia Consent Management

1. Pomoc w wyborze odpowiedniego narzędzia cookie management

Specjaliści z Bettersteps pomogą Ci wybrać najlepsze narzędzie cookie managment dla Twojego biznesu. Przy wyborze bierzemy pod uwagę wielkość oraz specyfikę Twojej firmy. Dostosujemy narzędzie, które będzie dla Ciebie najkorzystniejsze cenowo oraz funkcjonalnie. 

Oferowane przez nas narzędzia zostały wyselekcjonowane w taki sposób aby spełniać najważniejsze funkcje: automatyczne oraz ręczne skanowanie, pobieranie oraz eksport raportów, moduł zmiany decyzji wyrażonej zgody, instalacje za pomocą kodu JavaScript, zgodność z IAB TCF 2.0 oraz integracja z Google Consent Mode.

2. Konfiguracja narzędzia oraz banera cookie management

Skonfigurujemy za Ciebie całe narzędzie oraz baner cookie zgodnie z Twoimi wymaganiami. Pomożemy Ci przypisać kategorie ciastek, jeżeli nie zostaną rozpoznane automatycznie, a jeżeli będzie to potrzebne ustalimy własne kategorie. Skonsultujemy wszystko z Twoim działem prawnym, a w razie potrzeby oferujemy wsparcie własnego prawnika.

Treść bannera oraz jego wygląd w ramach możliwości dopasujemy do wyglądu i kontentu Twojej strony.

3. Wdrożenie cookie banera

Nasz zespół wesprze Twój dział IT we wdrożeniu cookie banera w kodzie strony i wykona niezbędne testy, a jeżeli to konieczne wykonamy implementacje z poziomu GTM bez angażowania zasobów developerskich. 

Jeżeli jest to potrzebne, możemy Cię wesprzeć w zakresie stworzenia strony polityki prywatności z wykorzystaniem naszego prawnika.

4. Zarządzenie wszystkimi tagami z Twojego GTM zgodnie z Cookie Consent Google v2

Oprócz wdrożenie consent mode na Twoją stronę ważne jest również zarządzenie wszystkimi tagami znajdującymi się w Twoim kontenerze Google Tag Manager w taki sposób, żeby ich uruchomienie było zgodne z tym na co użytkownik wyrazi zgodę.

Przeprowadzimy audyt wszystkich tagów, w tym Google Analytics, Adobe, AdWords, czy Facebook,  i zmodyfikujemy reguły w taki sposób aby były uruchamiane wtedy kiedy zgoda jest wyrażona lub nie potrzebna, np w niektórych regionach geograficznych.



FAQ

Tak, posiadanie możliwości zarządzania zgodami na wykorzystywanie plików cookie przez naszych użytkowników jest wymagana prawnie zgodnie z rozporządzeniem RODO

Nie, możemy wdrożyć zarządzanie ciasteczkami bez GCM, natomiast jest to rekomendowane rozwiązanie. Jego brak może spowodować zablokowanie list remarketingowych oraz zliczania konwersji w Google Ads

Wszystkie wdrożenia przeprowadzamy z wykorzystaniem najnowszej wersji Google Consent Mode. Narzędzia jakie rekomendujemy dla naszych klientów posiadają wbudowaną integrację z GCM, ale wdrożymy GCM również dla narzędzia bez wbudowanej integracji.

Nie, domyślnie zawsze wdrażamy Cookie Management z wykorzystaniem GCM v2, ale na specjalne życzenie możemy to zrobić metodą standardową.

Tak. Developer lub osoba z dostępem do kodu strony / CMS jest potrzebna tylko do zaimplementowania kodu cookie banera w sekcji <head> strony przed kodem Google Tag Managera, ale możemy wykorzystać zapasowe rozwiązanie i całe wdrożenie wykonać przez GTM.

Wdrożenie nie ma stałej ceny a zależy ona głównie od liczby tagów do obsłużenia w GTM.

Nie, koszt licencji narzędzia to dodatkowy koszt po stronie klienta, natomiast dopasowując rozwiązanie do konkretnej strony aspekt kosztowy jest jednym z głównych kryteriów. W przypadku małych firm proponujemy darmowe rozwiązania.

Tak. Współpracujemy z prawnikiem specjalizującym się w ochronie danych osobowych i taką pomoc, np. przy stworzeniu polityki prywatności możemy uwzględnić przy wycenie jeżeli jest ona potrzebna.

+48 796 393 332

kontakt@bettersteps.pl

Zostaw kontakt i odbierz darmowe porównanie Cookie Management Platform

Odbierz darmowe porównanie narzędzi do zarządzania ciasteczkami na stronie. Na wskazany adres wyślemy PDF z analizą.