Szkolenie z Google Analytics 4

Całościowe szkolenie z nowego GA4 przygotowane pod Twoją firmę

Część teoretyczna

Poznaj nową wersję Analyticsa od podszewki

Część praktyczna

Wdróż GA4 na swojej stronie migrując najważniejsze dane z obecnej wersji

Zakres szkolenia Google Analytics 4

Część teoretyczna

Czym jest Google Analytics 4?

Ciągle docierają do Ciebie informacje o GA4 ale nie wiesz dokładnie co to jest i skąd się wzięło. Żaden problem. Podczas naszego szkolenia dowiesz się dokładnie co oznacza Google Analytics 4, dlaczego zostało stworzone oraz od kiedy mamy do czynienia z podejściem do danych jak w Google Analytics 4.

#web+app

Struktura danych w GA4

Google Analytics 4 to całkowicie nowe podejści do danych. Wytłumaczymy Ci jak GA 4 zbiera dane o użytkownikach oraz zdarzeniach. Dowiesz się dlaczego zdarzenie jest teraz najważniejszą metryką i w jaki nowy sposób jest teraz opisane. Omówimy zdarzenia standardowe zaproponowane przez Google ale wyjaśnimy też w jaki sposób tworzyć zdarzenia niestandardowe.

#parametry

Google Analytics 4 vs Universal

Zapewne zastanawia Cię o co chodzi z tą całą rewolucją w danych i czym w zasadzie różni się GA4 od Universal. Spokojnie, nie Ty pierwszy. Na szkoleniu przejdziemy przez wszystkie różnice pomiędzy obydwoma narzędziami i zobaczysz, że jest ich naprawdę sporo. Porównamy plus i minusy obydwu narzędzi

#user-centric

Zasady migracji z Universal do GA4

Istnieje duża szansa, że jesteś już użytkownikami Google Analytics w wersji Universal i chciałbyś zacząć używać wersji GA4, ale nie wiesz jak. Nic nie szkodzi. Wspólnie przejdziemy przez cały proces migracji do Google Analytics 4, opowiemy o najlepszych praktykach i o tym czego się przestrzegać.

#migracja

Część praktyczna

Jak korzystać z Google Analytics 4?

Podczas spotkania z nami wspólnie przejdziemy przez interfejs Google Analytics 4. Omówimy dostępne podstawowe raporty standardowe pod kątem ich użyteczności względem konkretnych potrzeb biznesowych. Razem wykonamy przygotowane przez nas ćwiczenia na podstawie gotowego zbioru przykładowych danych.

#interfejs

Segmenty oraz raporty niestadardowe?

Na szkoleniu dowiesz się jak tworzyć segmenty oraz raporty niestandardowe w GA 4. Będziesz je tworzył sam z pomocą prowadzących szkolenie. Segmenty są niezbędnym elementem w remarketingu. GA4 pozwola na lepszy remarketing użytkowników korzystających z aplikacji i WWW jednocześnie.

#segmenty

Jak wdrożyć GA4 oraz otagować zdarzenia?

Wspólnie stworzymy usługę GA4 od samego początku a także skonfigurujemy i wdrożymy za pomocą Google Tag Managera kod śledzący Google Analytics 4. Również z użyciem GTM zaimplementujemy zbieranie przykładowego zdarzenia standardowego oraz własnego niestandardowego.

#gtm

Jak uruchomić moduł ecommerce?

Jeżeli specyfika waszego biznesu opiera się o ecommerce zapewne korzystacie z tego modułu już w Universal GA. Na naszym spotkaniu razem wdrożymy ecommerce w GA4 w oparciu o obecną konfiguracje lub całkowicie od nowa. Pokażemy też jak wykorzystać Data Layer enhanced ecommerce stworzony dla Universal.

#datalayer

Dostosowane szkolenie do potrzeb Twojej firmy

Praktyczne zajęcia na opublikowanym koncie demonstracyjnym

Ponad 150 przeszkolonych osób

Dodatkowe wsparcie po szkoleniu

Agenda szkolenia

Zakres jest przykładowy. Szczegółowy plan szkolenia ustalamy indywidualnie w zależności od potrzeb firmy.

Część teoretyczna:

Wprowadzenie do Google Analytics 4

Różnice między GA4 a GA Universal

Plusy i minusy GA4

Eventy i parametry w GA4

Wykorzystanie obecnej struktury Data Layer pod GA4

Część praktyczna

Część teoretyczna

Część praktyczna:

Konfiguracja usługi GA4

Implementacja GA4 przez Google Tag Managera

Implementacja zdarzeń przez GTM

Raportowanie i atrybucja w GA4

Eksploracja w GA4

Segmentowanie i tworzenie list odbiorców

Synchronizacja GA4 z Google Ad

Budowa raportu w Data Studio

Google Analytics na polskich stronach

Użycie Google Analytics
61%
Użycie Google Analytics 4
37%

Trenerzy szkolenia

Rafał Piszczatowski

Co-Founder

Specjalizuje się w analityce internetowej od ponad 6 lat. Pracuję w pełni na środowisku stworzonym przez Google: Google Analytics, GTM, DataStudio. Dostarczam klientom dane, które pozwalają zrozumieć zachowania potencjalnego klienta oraz ocenić jakość i skuteczność strony.

Zapraszam do śledzenie bloga: https://bettersteps.pl/blog/. Można tam znaleźć moje artykuły na temat wdrożeń narzędzi oraz wykorzystania danych.


Poza pracą miłośnik sportu, a w szczególności squasha oraz długich tras rowerowych.

Adam Brzostek

Co-Founder

Zajmuję się analityką internetową od 7 lat. Swoje doświadczenie zdobywałem w dużych korporacjach: najpierw na rynku krajowym w Orange Polska a obecnie przy projektach międzynarodowych w Sanofi Aventis.

Specjalizuje się w optymalizacji ścieżki konwersji oraz łączeniu danych online z danymi offline. Przy projektowaniu procesów przepływu danych staram się je maksymalnie zautomatyzować, aby końcowy użytkownik mógł skupić się na konkretnych wynikach.

Prywatnie moje pasje to filmy biograficzne, przy których muszę powstrzymywać się od otworzenia Wikipedii, sneakersy oraz rower.

+48 796 393 332

kontakt@bettersteps.pl

Kontakt z nami

Prześlij do nas formularz z informacją o liczbie uczestników szkolenia, a przygotujemy dla Ciebie wycenę ze wszystkimi szczegółami.