GA4 | Niestandardowe grupowanie kanałów w końcu dostępne w Google Analytics 4
Mamy możliwość stworzenie grupowania kanałów całkowicie od zera lub możemy wykorzystać domyślne grupowanie kanałów jako bazę startową.
Dzięki nowej funkcji mamy możliwość ustawienia taksonomii dla kanałów zgodnie ze specyfiką naszej firmy, możemy dopasować kryteria dokładniej dla każdego z kanałów lub jeżeli jest potrzeba wyróżnić jakiś nieoczywiste źródło w formie kanału.
Lista wszystkich akcji jakie możemy wykonać to:
- Utworzenie nowej grupy kanałów
- Edycja isniejącej grupy kanałów
- Usunięcie istniejącej grupy kanałów
- Edycja kanału w grupie
- Dodanie nowego kanału do grupy
- Usunięcie kanału z grupy
- Zmiana kolejności kanałów w grupie
Stworzone grupy kanałów są dostępne w raportach niestandardowych oraz w eksploracji, a co najważniejsze działają na nowe oraz historyczne dane.
Dokładna instrukcja konfiguracji dostępna jest na razie w języku angielskim pod tym linkiem: https://support.google.com/analytics/answer/13051316?hl=pl
GA4 | Wymiary niestandardowe o zakresie produktu

GTM | Tagi Floodlight w GTM server-side wspierają opcje wykorzystywania danych o użytkownikach

Looker Studio | Nowe pola w konektorze Google Analytics 4
Nowe pola, które dostępne są w konektorze Google Analytics 4:
- Produkty dodane do koszyka
- Produkty w koszyku podczas checkout’u
- Produkty kliknięte na liście
- Produkty kliknięte w promocji (banerze)
- Wyświetlone produkty
- Wyświetlone produkty na liście
- Wyświetlone produkty w promocji (banerze)
Dzięki temu usprawnieniu w łatwy sposób stworzymy raport przedstawiający performance produktu.
