Google Analytics 4. Wszystko o nowym narzędziu GA4

Google Analytics 4 – przyszłość analityki? Google Analytics 4 została uruchomiana w 2020 roku. Wstępnie nosiła nazwę „App+Web”, a finalnie otrzymała przydomek GA4. Najważniejszym założeniem i różnicą między jego poprzednikiem jest jednakowa struktura danych dla stron WWW i aplikacji mobilnych. Z całą pewnością jest to potrzebny krok w świecie, gdzie aplikacje i strony internetowe mocno […]

Wdrożenie Enhanced Ecommerce za pomocą wtyczki na WordPress

Instalacja i ustawienia wtyczki na wysyłkę Data Layera pod Enhanced Ecommerce Przetestowałem wtyczkę, która tworzy automatyczny DataLayer pod wdrożenie Enhanced Ecommerce w Google Analytics. W przypadku, gdy masz zaimplementowane wybijanie warstw danych (Data Layer) na swoim sklepie możesz pominąć pierwsze akapity i przejść do części związanej z wdrożeniem tagów w Google Tag Managerze. Wtyczka natomiast […]

Data Layer krok po kroku – poradnik dla początkujących

Czym jest Data Layer? Data Layer, czyli warstwa danych jest obiektem JavaScript (zapisanym w tablicy), który służy do przekazywania informacji ze strony w ujednolicony sposób. Dane te mogę być następnie odczytane i zmapowane przez większość systemów zarządzania tagami – Google Tag manager, Tealium, Dynamic Tag Managment Adobe – oraz narzędzia performance marketing – Synerise, Salesforce, […]

Instalacja Google Analytics i Google Tag Managera na stronie internetowej

Instalacja Google Analytics na stronie internetowej brzmi strasznie dla osób, które nigdy tego nie robiły,  ale jest to stosunkowo prosta i szybka czynność, szczególnie dla posiadaczy stron postawionych na CMS WordPress, gdzie dostępne wtyczki czynią instalacje Google Analytics banalnie prostą. Pokażę Ci wszystkie dostępne metody instalacji, ale zachęcam Cię do skorzystania metody przedstawionej w punkcie […]

Tagi UTM w linkach. Co to jest UTM i jak z nich korzystać, aby mieć poprawne dane w Google Analytics?

Czym są UTM i jaka jest ich struktura? UTM, czyli Urchin Tracking Module to parametry, które dodajemy do linku, aby określić skuteczność naszych działań ze źródeł zewnętrznych kierujących na naszą stronę. Dzięki nim Google Analytics wie skąd przyszedł użytkownik. Przy odpowiedniej implementacji narzędzia Google Analytics będziemy mogli także powiedzieć o jakości tego ruchu. To co […]