Jak mówić, aby klienci chcieli Cię słuchać? Językowa spójność marki – jak ją osiągnąć?

Rola języka w komunikacji współczesnych marek jest często niedoceniana. Wystarczy spojrzeć na stosunek liczby zatrudnianych projektantów do UX writerów lub copywriterów. Nadal rzadkością są firmy, które decydują się na całe zespoły osób piszących. Jednak makieta lub projekt wypełnione “lorem ipsum” nie spełnią swojej funkcji. To właśnie język pozwala użytkownikowi przejść przez proces gładko i dojść […]

Google Analytics 4 – wdrożenie głównych tagów pod enhanced ecommerce

Artykuł przedstawia implementację głównych tagów przy pomocy Google Tag Managera pod wdrożenie enhanced ecommerce na Google Analytics 4. Wpis ten jest szczególnie pomocny dla osób posiadających swoje sklepy na WordPress, ponieważ wykorzystując dostępne wtyczki możemy sprawnie wdrożyć główne zdarzenia sprzedażowe. Wtyczki z wysyłką gotowego Data Layera mają swoje ograniczenia i w przypadku dużych sklepów nie […]

Audyt Google Analytics i dobre praktyki przy prowadzeniu konta

Czy kod Google Analytics uruchamia się na wszystkich stronach i tylko raz? Słusznym standardem, który jest obecnie stosowany jest wdrożony Google Analytics za pomocą Google Tag Managera. Są wyjątki od tej reguły. W większości jednak implementacja polega na wykorzystaniu Google Tag Managera. Aby sprawdzić czy kod wysyłany jest prawidłowo można wykorzystać rozszerzenie dostępne w przeglądarce […]

Google Analytics 4. Wszystko o nowym narzędziu GA4

Google Analytics 4 – przyszłość analityki? Google Analytics 4 została uruchomiana w 2020 roku. Wstępnie nosiła nazwę „App+Web”, a finalnie otrzymała przydomek GA4. Najważniejszym założeniem i różnicą między jego poprzednikiem jest jednakowa struktura danych dla stron WWW i aplikacji mobilnych. Z całą pewnością jest to potrzebny krok w świecie, gdzie aplikacje i strony internetowe mocno […]

Wdrożenie Enhanced Ecommerce za pomocą wtyczki na WordPress

Instalacja i ustawienia wtyczki na wysyłkę Data Layera pod Enhanced Ecommerce Przetestowałem wtyczkę, która tworzy automatyczny DataLayer pod wdrożenie Enhanced Ecommerce w Google Analytics. W przypadku, gdy masz zaimplementowane wybijanie warstw danych (Data Layer) na swoim sklepie możesz pominąć pierwsze akapity i przejść do części związanej z wdrożeniem tagów w Google Tag Managerze. Wtyczka natomiast […]