Z tego poradnika dowiesz jak od początku do końca skonfigurować śledzenie po stronie serwera z wykorzystanie GTM typu server-side.
Consent Mode Google to rozwiązanie, które umożliwia uruchomienie skryptów GA4 i Ads nawet w przypadku braku zgód na zbieranie informacji. W powyższym przypadku pliki cookie nie są zapisywane, ale następuje wysyłka pingów do Google Analytics.
W tym artykule zajmiemy się kwestią wykorzystania danych GCM w Big Query. Z artykułu dowiesz się jakie dane dla sesji z odrzuconą zgodą analytics_storage są dostępne w BQ i jak możemy podejść do korzystania z nich
Wszystko co potrzebujesz wiedzieć o Consent Mode v2 i całościowym podejściu do zarządzania ciasteczkami zebrane w jednym miejscu w formie prostego przewodnika.
Podsumowanie aktualizacji ze świata analityki internetowej, które wydarzyły się w październiku, m.in. benchmarking w GA4, zapisywanie i udostępnianie segmentów oraz nowy raport w czasie rzeczywistym.
Czy da się poprawnie wyraportować źródła ruchu w BQ? Czy metryka sesji w GA4 jest jakkolwiek wiarygodna? Skąd tyle (not set) w moich danych? Na wszystkie te pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.
W kontekście Meta Ads żeby stawić czoła wyzwaniom związanym z ograniczeniami śledzenia po stronie klienta z pomocą przychodzi nam Meta Conversion API. Z artykułu dowiesz się czym jest, jak działa oraz dlaczego warto je wdrożyć, a także obalisz kilka mitów na jego temat.
Black Week i okres przedświąteczny to kluczowy moment dla firm, które chcą maksymalizować swoje wyniki sprzedażowe. Odpowiednie przygotowanie kampanii Google Ads może znacząco wpłynąć na sukces w tym intensywnym czasie. Dlatego przygotowaliśmy kompleksową checklistę, która krok po kroku pomoże Ci zoptymalizować konto Google Ads, by w pełni wykorzystać potencjał wyprzedaży.
W świecie dynamicznie zmieniających się trendów i rosnącej konkurencji, regularne przeprowadzanie audytu konta Google Ads staje się nie tylko zaleceniem, ale wręcz koniecznością dla każdej firmy inwestującej w reklamę online. Ten artykuł to kompendium wiedzy jak podejść do tego tematu w pełni profesjonalnie.
Z tego artykułu dowiesz się jakie ciekawe releasy wydarzyły się w ciągu wakacji w świecie analityki internetowej, m. in. źródła ruchu w końcu dostepne w BQ, usprawnienia raportów GA4 oraz konektor Excel do Looker Studio
Jeżeli używasz lub zastanawiasz się nad użyciem technologi server - side z wykorzystaniem Google Cloud Run to dzięki temu artykułowi unikniesz kilku początkowych pułapek, które czyhają na nas przy konfiguracji.
UTM, czyli Urchin Tracking Module to parametry, które dodajemy do linku, aby określić skuteczność naszych działań ze źródeł zewnętrznych kierujących na naszą stronę. Dzięki nim Google Analytics wie skąd przyszedł użytkownik. Przy odpowiedniej implementacji narzędzia Google Analytics będziemy mogli także powiedzieć o jakości tego ruchu.
Audyt Google Analytics 4 (GA4) to kluczowy proces, umożliwiający organizacjom efektywne wykorzystanie narzędzia i bycia pewnym swoich danych. Dzięki starannie przeprowadzonemu audytowi, możemy z pełnym zaufaniem korzystać z tych danych w naszej organizacji, co pozwoli nam na ich skuteczne przekucie na zwiększenie wpływów.
Z tego artykułu dowiesz się jak samodzielnie zarchiwizować swoje dane Universal Analytics nie posiadając licencji 360.
Clever Analytics pozwala odtajnić i odzyskać ukryte informacje właśnie przez ad-block’ery oraz z przeglądarek o wysokim poziomie prywatności (takich jak Firefox i Brave), które z reguły przez GA4 są pomijane.
Z artykułu dowiesz się jak wykorzystanie tagowania po stronie serwera wpływa na dane Google Analytics 4 w porównaniu z tradycyjny tagowaniem po stronie klienta<br />
Jak dowiedzieć się, które działania na stronie faktycznie działają? Z tego artykułu dowiesz się jak powinieneś podejść do tematu - całościowo od implementacji do analizy danych.
Przyjrzymy się bliżej roli cookie banera jako narzędzia służącego do informowania użytkowników o polityce plików cookieoraz omówimy jego pożądany wygląd w aspekcie prawnym. Sprawdzimy się jak poszczególne wersje baneru wpływają na poziom wyrażanych zgód na banerach.
Google Signals pozwala na połączenie kilku różnych ciasteczek w jednego użytkownika (np. gdy jedna osoba używa kilku różnych urządzeń lub przeglądarek). Wykorzystuje do tego nasze logowania w systemach Google i partnerów Google. Potrzebna jest do tego zgoda użytkownika, którą możemy wyrazić lub odrzucić między innymi przy zakładaniu konta Google.
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Wrzesień 2023
Dzięki temu artykułowi dowiesz się czym jest tag google, czy jest Ci potrzebny, do czego możesz go wykorzystać oraz jak samodzielnie go skonfigurować
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Lipiec 2023
Artykuł przedstawia implementację głównych tagów przy pomocy Google Tag Managera pod wdrożenie enhanced ecommerce na Google Analytics 4. Wpis ten jest szczególnie pomocny dla osób posiadających swoje sklepy na WordPress.
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Maj 2023
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Kwiecień 2023
Najnowsze informacje ze świata analityki Google - Marzec 2023
Google Analytics 4 została uruchomiana w 2020 roku. Wstępnie nosiła nazwę „App+Web”, a finalnie otrzymała przydomek GA4. Najważniejszym założeniem i różnicą między jego poprzednikiem jest jednakowa struktura danych dla stron WWW i aplikacji mobilnych.
Przetestowałem wtyczkę, która tworzy automatyczny DataLayer pod wdrożenie Enhanced Ecommerce w Google Analytics. W przypadku, gdy masz zaimplementowane wybijanie warstw danych (Data Layer) na swoim sklepie możesz pominąć pierwsze akapity i przejść do części związanej z wdrożeniem tagów w Google Tag Managerze.
Data Layer, czyli warstwa danych jest obiektem JavaScript (zapisanym w tablicy), który służy do przekazywania informacji ze strony w ujednolicony sposób.
Instalacja Google Analytics na stronie internetowej brzmi strasznie dla osób, które nigdy tego nie robiły, ale jest to stosunkowo prosta i szybka czynność, szczególnie dla posiadaczy stron postawionych na CMS WordPress, gdzie dostępne wtyczki czynią instalacje Google Analytics banalnie prostą.